الجمعة، 31 يوليو 2009

المج اتكسر؟؟؟


كمحاوله مني لعمل نعناع لمحمد قبل ماينام
كنت قاعده على الكمبيوتر في الاوضه عادي
محمد دخل منار اعمليلي نعناع سخن..
ليه تعبان ولا ايه؟؟؟؟
لا حاسس اني متوتر عايز اهدى اعصابي شويه..
حاضر ثواني بس وقايمه...
اعملك سندوتش طيب ؟؟لا مش عايز
خلاص انا غلطانه....
حاطه المج وده بتاعي اللي بجد
من سنتين وانا بشرب كل حاجه فيه....
بصب النعناع والاقيه وقع على رجلي سخن جدا
خدت بالي ان المج فيه شرخ ووقع النعناع....
مش مهم النعناع
على قد ما المج اتكسر.....
محمد بيقولي مالك حاجه اتكسرت ولا ايه
قلتله المج؟؟؟
قالي والنعناع؟؟؟لسه هتعملي تاني
قلتله هو ده اللي هامك....
خلص الكلام وانا الان بدون مج....
****على فكره/انا بعشق جدا المجَات
سلام بقى عشان هقوم عايزه انام ولسه هاكل عشان جعانه
بس مش هاشرب نعناع.......
ولا عايزه اهدي اعصابي..............
وبس كدا تصبحوا على خير

هناك 68 تعليقًا:

The illusionist يقول...

المج اتكسر
يادى النصيبه
فكرتينى بمجى العزيز اللى كان عليه بطوط
اتكسر من شهر
ومنبقتش اشرب شاى بسببه
ومتزعليش
شوفى واحد من دول اشربى فيه
لحد ما ربنا يسهل

http://www.lifeventure.co.uk/gfx/cookware/stainless-steel-trek-mug-L.jpg

http://cecilvortex.com/mug-blue.jpg

شريكة في المطعم يقول...

ازيك يا دكتورة منار.....
معلش بقى على المج، خد الشر وراح
بس انا مقدرة موقفك جدا
انا معايا مج بقاله 7 سنين وكان هدية كمان
غــــــــــــالي عليا اوي
وبشرب فيه على طول ..ودايما ازعق لأختي وهي بتغسله
خدي بالك علــــــــــيه هههههههههههه
وكان معايا قبله مج فضل معايا 6 سنين
بس مش عارفه اراضيه فين دلوقتي ....
ســــــلام

لاسع افندى يقول...

كلامك خلانى اخاف جدا على المج بتاعى...ومعلش ماتزعليش ربنا يعوض عليكى بمج نسكافيه


اه على فكره انا اخدت الصوره بتاعت الموضوع اللى فات واستخدمتها فى موضوع (الحقيقه)فى مدونة تخاريف..شكرا

بنجاواتى يقول...

بسم الله

وضاع المج يا ولدى

يا خسارة بجد حاجة تزعل انه يبقى المج الى بتشربى فيه من سنتين ويقع يتكسر...حقيقى انا زعلان جدا ع النعناع اللى وقع :)

خيرها فى غيرها بقى وربنا يرزقك بمج يكون ابن حلال ومنكسر وعايز يعيش

منــار فايد يقول...

the illusionist
ماشي بجد الف شكر مجين مره واحده
انا هاخد الرصاصي جميل اوي وشيك كمان
سلامي

منــار فايد يقول...

شريكه في المطعم
الله يسلمك انا كويسه
انا زيك كدا بعتز جدا بمج واحد
بس الله يرحمه خلاص
شكرا جدا على المرور

منــار فايد يقول...

لاسع افندي
مرورك نور المدونه
ولا يهمك على الصوره عادي طبعا

Arsenal Way يقول...

يا حرام
ومات المج يا ولدي
زبعضوا يا منار
هو معندوش اولاد ؟؟
هههههه
عندنا مج لسه مخلف كوبايتين امبارح ما تاخدي واحده تربيها ما تخافيش يومين تلاته ويطلعلها ودن وتبقى مج على وش زواج
هههههههههههههههههه

سلامتك يا دكتور محمد م التوتر .. ألف سلامه يا خوفي تكون بتحب
اوعى يا دكتور اسألني أنا
هههههههههه

سلام يا منار

منــار فايد يقول...

بنجواتي
طبعا اللي مزعلك النعناع
ان شاء الله في مرحله التدوير على مج ابن حلال
لو عندك دلني عليه
شكرا جدا

منــار فايد يقول...

مصطفى ابو زيد
الله يسلمك
محمد متوتر عشان تعبان
انت بقى متوتر عشان ايه؟؟؟
اعترف يالله مش هقول لحد
دا هما يادوب شويه مدونين
وماتخافشي سرك في بير

mony يقول...

فداك المج والنعناع
المهم
رجلك عامله ايه

اتمنى انك تلاقى مج احلى من اللى راح

منــار فايد يقول...

موني
الله يسلمك ياحبيبتي
كانت بسيطه
منوراني دايما

”*°•.˜”*°•..سونه..•°*”˜.•°*”˜ يقول...

السلام عليكم
معلش ياجميل
المهم ان انتى بخير الحمد لله
المج يتعوض
انا سعيده بزيرتك اوى ويارب تنورينى ديما
تحياتى ليكى اختك سونه .

الشاعر الحزين يقول...

يا خساره تصدقى زعلت
على فكره أنا بتكلم بجد

الاحساس لما بيكون حاجه غاليه عندك

بغض النظر عن هى مج أو أى حاجه تانيه

المهم انها بتكون فعلا غاليه بالنسبالك

الحاجه دى لما بتحصلها حاجه بتأثر تأثير قوى جدا

على نفسية الانسان

وأنا عشان كده مقدر موقفك جدا وعارف ان البوست ده

مش عشان الناس تضحك لأ عشان الناس تحس باحساسك

عموما قلبى عندك وان شاء الله محمد هيجيبلك واحد جديد هديه

ومن غير ما يقولك هيعملهالك مفاجأه

وساعتها بقى هتحسى بسعاد عارمه

دمتى بالخير

غير معرف يقول...

ايه ده يامنار المج اتككسر وانا مش عارفه

لاحول ولا قوة الا بالله (انا لله وانا اليه راجعون)

والله وانا كمان كنت بحبه دلوقتي لما احب اشحت مج اشحت من مين!!

وداعا لشحاتة المجات بعد الان....

منى فايد

قلم رصاص يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

معلهش يادكتورة منار

أخد النعناع وراح

تعرفي اني كمان من عشاق المجات ، وكل ما امي او حد من اخواتي يشتروا اطقم مجات عشان يهادوا بيهم حد او يجيبوهم البيت .. لازم يعرضوهم علي اول عشان ابدي رأيي

وياويلهم بقى لو حاجة عجبتني ، دايما لازم اخد كوبي اوف ون ههههههههههههههههههه

واجباري كمان وفري

تتعوض ان شاء الله

ولاايه رأيك أبعت لك واحد من عندنا

سهلة خالص ، هضغطه ببرنامج وينرير وارفعه على سايت

واسيب لك اللينك هنا تنزليه وبالهنا والشفا

احنا اي خدمة

في حفظ الله

المهندس يقول...

... هذا وقد رددت عدة تقارير الصحفية ... بان هناك عدة جهات اعلنت مسئوليتها عن ..كسر " المج " الخاص بالدكتورة ..."الفايد" ... ولم يتسني لنا التحقق من هذة المعلومات عبر مصادر محايدة

ومعلوم ان " المج " كان يمثل اهمية كبييييرة للمذكورة ...نظرا لقيمته الاثرية ... و كان متحف اللوفر ..تقدم بطلب لضمه لمجموعة " مجات النسكافيه " التي تطوف القهـ... اقصد العالم حاليا

والحادث يبدو ان امتداد لحوادث انكسار " المجات " المؤسفة ...التي وقعت مؤخرا ... حيث كسر مج للمدونة THE illusionist .. وكذا للمدونة شريكة في المطعم

هذا وقد اعلنت العديد من المدونات حالة الحداد الرسمي علي " المج " اللي انكسر ... والنعناع اللي " اندلق " ... ...وترددت انباء عن اعتصام عدد من المدونين ...مطالبين بتعمم نوع من " المجات " غير قابل للكسر علي عموم الشعب

وسنواليكم باخبار حادث " المج " في خدماتنا الاخبارية اللاحقة
____
الف مبروك ..لنجاح اخو وتوأم حضرتك .... وعقبالك ...ودائما من نجاح لنجاح.

كنت اتمني ان تكون زيارتي الاولي لمدنتك في ظروف اخري ...سعيدة ...غير السيئة بتاعة " المج " المغدور في شبابه ...

نتمني الا يكون ذلك الحادث المؤسف قد تسبب في اصابة " رجلك " باي حروق ... فهذا هو المهم

شكرا ...لان حضرتك قد شرفتيني بزيارة مدونتي المتواضعة ... ومنتظرين مشاركتك في 10 اغسطس ...بس ياريت ...تغيري الخلفية بتاعة المدونة السوداء لانها مرهقة جدا للعين ... والسلام عليكم

محمد المصرى يقول...

ساعات الحاجة اما تكون فى ايدينا بتبقى مالهلش لازمة واما بتضيع بنزعل عليها واللا كبيرة على المج الكلمتين دول احلى حاجة فى مدونتك انك بتتكلمى على راحتك ومش مقيدة بحاجة منى سلام وربنا يوفقك
مصرى دائما

Unknown يقول...

السلام عليكم
تحية طيبة
الزيارة دي مش خاصة قوي متأسف لو مش بتحبي الإعلان جوة التعليقات بس ده أمر مهم وخاص جدا
دي دعوة لمتابعة الإقتتاح الجديد لمجلة رؤية مصرية يوم السبت 1/8/2009
roaua.com
هتنور المجلة بوجودك
محتاج رأيك ومشاركتك معانا ولو عاوزة تنضميلنا تعالي يلا معانا
مستنيكي
خالص تحياتي

Lyssandra يقول...

سلامتك يا منار
بسيطة ان شاء الله

ممكن تسيبي المج ده زينه
وتحطي فيه أعواد نعناع
وبكده هاتضمني مش يقلب النعناع عليكي :))

غير معرف يقول...

هههههههههههههههههههههههههه

كل دا علشان المج فداكى الف مج يا ستى

ولا يهمك دا احنا نجبلك دسته مجات بحالها

متزعليش نفسك انتى بس فداكى

حنين

أعـــ * أصحاب * ـــز يقول...

خطوووووووبه دودو على شقاوة اخر حاجه

Pink Dreams يقول...

معلش يا منار

جيبيلك واحد تانى

المهم دلوقتى ان النعناع السخن مجاش على رجلك وانك بخير

فدااااااااااااااااكى يا قمر

ودا يا ستى مج هديه منى لاحلى منار فى الدنيا

http://3.bp.blogspot.com/_jxv_2yINP94/SCMK0-GeMPI/AAAAAAAAAnE/lmzCHaytdsk/s320/%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AC%2B%D8%A8%D8%AA%D8%A7%D8%B9%D9%8A2.JPG


وحطه عليه صوره اخوكى عشان تبقى تفتكريه

ههههههههههههههههههههه

يا رب المج يعجبك


تحياتى

صمت الحنين يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

حصل خير معلشى تعيشى وتكسرى مجات
بس والله بتبقى حاجه تضايق اوى
لما يكون حد متعود على حاجه معينه
وفجأه مش يلاقيها
يلا معلشى خير ان شاء الله

أبو العريف يقول...

يالا ربنا يعوضك خير
مكنش يومك ايها المج

انا بفكر اعملك قصيدة رثاء فيي المج تبعك
بس بصراحه
خفت احسن اقلب عليكي المواجع
وافكرك بالعزيز الغالي


تحياتي يا دكتوره

أبو العريف يقول...

نسيت اقولك
انا اصلا مبحبش النعناع
يعني لو كنت عملتي نسكافيه مكنش اتكسر

نهر الحب يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مدونتك جميلة فعلا ,ما شاء الله عليكى.
فداكى المج,أبقى أجيبلك غيره.
بس النعناع مفيد برده وبيهدى الأعصاب.

خالص تحياتى

تقبل مرورى

نهر الحب

ليس فقيرا من يحب يقول...

معلش يا ستى خد الشر وراح

لا اول مج ولا اخر مج هيتكسر

خصوصا لو ايديكى مفشكله زى حالاتى

كراكيب يقول...

ااااااااه ياااااااااني يا اووووووووووختشي
فكرتيييييييني بالغالي اللي مابنساهوش
علطول فاكراه مع كل ماج شاي الصبح وبليل وكل ماج نسكافية في نص الليل بشربهم في ماج غير ماجي حبيبي

انا برده كنت عاملاله هنا عزا في البلوج عندي
http://krakeeb-miro.blogspot.com/2008/05/blog-post.html
وكتبته برده بعد الحادثة مباشرة

هييييييييييه دنيااااا

miro el niro kwanirooooo

سمسم/سما يقول...

السلام عليكم
خلاص يا حبيبتي متعيطيش
انتي ادفعي محمد حقو
وخدي مضاعف كمان
علشان يحرم يقلك اعمليلي نعناع
سلام حبيبتي

منــار فايد يقول...

سونه
مرسي ليكي اكتر على المرور

منــار فايد يقول...

الشاعر الحزين
كتر خيرك ياعلاء
انك فهمتني
خيرها في غيرها
وربنا يكرمك ياعلاء
وصل سلامي لسهوره

منــار فايد يقول...

منى فايد
اكيد انا اللي هاشحت المج بتاعك
وجه وقت اني هاعمل فيه نعناع

منــار فايد يقول...

قلم رصاص
ماعنديش مانع
ابعتلي واحد
بس يكون شيك ولونه احمر
وياريت النهارده كمان

منــار فايد يقول...

المهندس
كل ده تقرير صحفي
الجريده مافيهاش غير الخبر بتاعي ولا ايه
منورني في اول زياره
وسلامي لابو العريف
والله يبارك فيك

منــار فايد يقول...

لنحيا في اجواء الحب
مرسي جدا

منــار فايد يقول...

كاتب مصري
وصلت الرساله
بس مش عارفه فات وقتها ولا ايه
شكرا جدا

osama44 اسامه 44 يقول...

منار
احساس صعب انى الواحد يفقد حد كان بيحبه فى لحظه من غير ما يعمل حسابه
وللاسف ده مش اى حد ده المج بتاعى حبيب قلبى
ربنا يرزقا بمج جديد يعوضك عن المج القديم

ميمى واحمد يقول...

فى انتظارك للاهمية

ميمى واحمد

المهندس يقول...

الاخت العزيزة د/ منار " شباك موارب "

وانا يشرفني ويسعدني ان حضرتك تنضمي .. وتشاركي .. في دعوة يوم " للبهجة "

الموضوع بسيط للغاية ... فحضرتك في هذا اليوم ستكتبي عن اي شئ سبب او يسبب لك ..البهجة والسعادة ... موقف حصلك .. موقف شاهدتيه ... مشهد معين حضرك بتحبيه .. من فيلم او مسرحية .. اي شئ له علاقة بالسعادة ... سواء التي تعيشيها .. او تسببيها لمن حولك

بعد انتهائك من ارسال البوست ... وبعد انتهائك من اشغالك ... ستشرفينني بالزيارة علي مدونتي ... وسنكون مجتمعين ... لنتبادل الحديث ... والترشيحات ... بالنسبة لاجمل بوست في هذا اليوم .. بالتعليقات .... بمعني سيكون ملتقيا ... علي المدونة للتعارف ... وترشيح احسن بوست ...

اتمني ان اكون قد استطعت شرح الفكرة ... وانا مستعد لاي توضيحات اخري

ونحن في انتظار المنافسة بينك ... وبين الصديق المهندس " ابو العريف "

لنري من اكثر بوست لانتزاع اكبر قدر من الضحكات

Dr. Ibrahim يقول...

يارتى إيه السر فى المجات

بجد انا بحب برده أشرب كل حاجة فى المج

!!!!!!!!!!

Unknown يقول...

ازيك
بقولك ايه
انا عندي شوية مجات هنا بقالهم 10 سنين راكنهم !
كانوا جايين من السعودية
تعالي خديهم كلهم !

عارف انا احساس حاجة لما تكوني بتحبيها و تضيع منك

بس المج ب 5 جنيه من اولها

اقصوصه يقول...

انظري للامور من ناحيه ايجابيه

بتشترين كوب جديد :)

جارة القمر يقول...

هههههههههههههههههههه

المهم عملتي نعناع ليه ولا لا

اجيبلك ياحبيبتي احلى مج طبعا مش حيعوضك عن بتاعك بس اهو يمشي الحال بيه

كويس انك ماتحرقتيش ربنا ستر

ماتزعليش بتتعوض

تلقائيتك مميزة جدا

مودتي

mimi يقول...

سلامة المج

والحمد لله إن رجلك سليمة

تحياتي

وتصبحي علي ألف خير

micheal يقول...

واضح أنك زيي من النوع اللي ممكن يرتبط بالاشياء القريبة اليه خصوصا لو عدي عليها زمن
:)
معلش يا منار
تحياتي

منــار فايد يقول...

lysandra
دي تبقى ذكرى ولا احلى من كدا
اشكر مرورك بشده

منــار فايد يقول...

حنين
خليكي على قد الكلام
ماشي
دسته مجات
ومش هتنازل عن نص دسته عشان الازمه

منــار فايد يقول...

pink dream
احلى هديه طبعا
مرسي لذوقك جدا

منــار فايد يقول...

صمت الحنين
ربنا يخليكي يارب شكرا
انتو هتعملولي تعاطف ولا ايه؟؟
ويبقى اسمه
تعاطفو امع منار...
مرسي على المرور بجد

منــار فايد يقول...

ابو العريف
انا ماعنديش مانع
اعمل القصيده ووريهالي
دا المج بتاعي اتشهر وانا لا
ماشي موافقه

منــار فايد يقول...

نهر الحب
بجد شكرا على الكلام ده من ذوقك
وكفايه بس تشريفك عندي لاول مره

منــار فايد يقول...

ليس فقيرا من يحي
رانيا منوره عندي
الله يسلمك ياجميل

منــار فايد يقول...

كراكيب
انتي تجنني بجد
بس المج بتاع جه اربع حتت
انا سليمه يادوب شرخ بسيط
منوراني ياكراكيب

منــار فايد يقول...

سمسم
انا اتبسطت جدا جدا بمرورك
ولو على حقه فانا طبعا اخدت حقه بس عند ربنا بقى
انا استاهل اصلا مالمجات كتيره
ليه يعني اعمله في المج بتاعي

منــار فايد يقول...

osama44
دراما بجد اللي انا عملتها
على حته مج لاراح ولاجه
خد شهره وكميه دعوات اكتر من صاحبته

شكرا جدا يااسامه على المرور

منــار فايد يقول...

المهندس
تمام جدا ووصلت الفكره
وانا من دلوقتي مستعده
لابو ابو العريف نفسه

منــار فايد يقول...

د/ابراهيم
منورني مروك الاول يادكتور
السر ان حد فينا بيرتبط بمجه لانه بيحسه بتاعه هو بس

POPO THE HERO يقول...

هههههههههههههههههههههههههه
يا خسارتك يا نعناع

ساره يقول...

فداكي يا قلبي
بس انا زيك احب اشيائي واتعلق فيهم
عندي مج من يجي عشر سنين لدرجه انى بطلت اشرب فيه لانه صار عزيز علي .. والله اتكلم جد
الحين انا حاطته عندي في المكتب زينه من كثر حبي له

منــار فايد يقول...

المعلم محمد
انا موافقه اخدهم طبعا
وكلهم كمان بخمسه جنيه موافقه طبعا

منــار فايد يقول...

اقصوصه
الف شكر على المرور

منــار فايد يقول...

جاره القمر
ياااااااااه كل ده عشاني
ربنا يسلمك ياحبيبتي
ويارب اشوفك يارب عندي علطول

منــار فايد يقول...

mimi
سلامته ايه بقى المج راح خلاص
مرسي على المرور جدا

منــار فايد يقول...

misheal
ميشو مرسي على المرور جدا

منــار فايد يقول...

pop the hero
اول زياره ولي الشرف
يارب يكون البوست عجبك
وياخسارتك يامج

منــار فايد يقول...

ساره
ايه النور ده
انتي فينك من زمان
وحشتييييييييييييييييييني جدا جدا
حمدالله على السلامه

popo the hero يقول...

بجد شكرا لزيارتك و سعيد ان المدونه عجبتك انا اللى صممتها و الكلام كان كلامى و يارب يكون عجبك زى ما عجبنى طريقه كلامك هنا
شكرا مره تانيه منار