السبت، 11 يوليو 2009

هيفضل حلمي جوايا ومش هيموت....


مبسوطه أوي لما عرفت ان خالتي في الكويت اكتشفت مدونتي.....

واللي مفرحني اكتر انها لقتها لوحدها......ويارب تكون فعلا حاجه فرحتها زي مابتقول....وماتكونشي اتريقت كتير...

بعد كدا انا ممكن اعمل رسم دخول دولي....(للكويت بس)

انا بسلم عليها جدا لانها ان شاء الله هتقرا البوست....وحشتوني كلكم ويارب تنزلوا مصر وأعرف اشوفكم....

ويارب لو قريتو البوست لو تعرفوا تسيبو الميل في تعليق عندي....

___________________________________

بوست المره دي بقى يارب يكون فيه شويه امل وتفاؤل.......

خصوصا في ظروف عكسيه تماما امتحان باطنه بكره......

ويارب يعدي كويس؟؟؟

ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ

**ولو كل البحور ضدي

هيقدر مركــــبي يعدي

لأضيق نهر......هيهدَي


**ولو عادنتني دنيايا.....

وزادت حزني جوايـــــا

هيفضل حلمي جوايــــا


**مادام قلبي على الدنيا ماهوش ملهوف

أنا هاقدر أحقق كل أحلامي,,,,ومن غير خوف

وبذره وردتي هتكبر,,,,ومن غير شوك.

ويملى نداها كل الكون....


**ومش لازم في أقصر وقت أحقق أنا كل أحلامي

تعدي سنين ومهما تفوت...

هيفضل حلمي جوايا ومش هيموت....



(أستودعكم جميعا الله الذي لاتضيع ودائعه)

هناك 52 تعليقًا:

Unknown يقول...

ربنا معاكي انتي في خامسة طب مش كده
معاكي ربنا يا رب يوفقك وييسرلك أمرك ويشرح صدرك
كلامك رائع قوي حسيته قريب مني جدا دخل قلبي بدون حواجز

انت حد جميل ورائع قوي
ربنا يبارك فيكي ويحققلك كل ما تتمنيه
سعيد جدا بزيارتي لمملكتك العظيمة دي ومش هتكون مرة وخلاص

في حفظ الله

رؤية يقول...

اهم حاجة الدخول من مصر يكون مجانا
^_^
............
واجمل حاجة اننا نحلم
والاجمل انه ما يموتش جوانا
والاروع انه يتحقق ادامنا

............

ليكى تاج عندى ياريت تقبليه

تحياتى

جحا المصرى يقول...

لا الحمد لله فى تقدم جامد وحالة النكد عدت
أيوه كده
ربنا يسعدك دايما

أبو العريف يقول...

حلو قوي يا منار
تسلم دماغك

بس علي فكره العنوان ده بيفكرني
بحاجه كنت كاتبها



ومهما يعدي تاني زمان


هيفضل حلمي جوايا


ومش هيموت


وهقفل سكة السؤالات


ما بينا


وهكتفي بسكوت


ودمعاتي مش هحبسها


وهبكي


بس من غير صوت


*


مانا عارف


باني مشيت في سكه هنتهي بدموع


لكني خلاص


معدش في ايدي تاني رجـــــــوع


*


ومجدافي ولو مكسوووور
ولا هيفرق


لاني في بحرك المسحور
بحب اغرق


وحتي سمايا لو ضلمه


اكيد انا منها لحظة نور


في يوم هسرق


*


وهستني


عنيكي في يوم تضويلي


ولو ف منام


وهعمل ايه


وايه تاني اللي بإديه


غير الاحلام

ديالا يقول...

بجد بوست هايل

وفي اصرار حلو اوي

ياريتنا كلنا تكون عندنا الروح الحلوه دي

تقبلي مروري

Ramy Wasel يقول...

مبروك وصول المدونه للكويت والشهره

وان شاء الله يعدى امتحان الباطنه على خير
وثلاثيات جميله

بوست رائع

osama44 اسامه 44 يقول...

اكثر من رائعه بجد قلمك يشدنى الى مدونتك بلا اراده
كلام رائع
اتمنى لو تنورينى فى مدونتى
دمتى ودام قلمك فى تالق وابداع

قلم رصاص يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

تحية برائحة المسك والريحان الى شخصكم الجميل دكتورة منار

برااااااااافو عليكي والله على هذه الكلمات الرائعة

خصوصا

"ولو كل البحور ضدي

هيقدر مركــــبي يعدي"


كلامك سهل ممتنع ..وبيصل مباشرة الى هدفه

اما بخصوص خالت حضرتك ، فينفع كده يعني
اول ماهي تزورك وتبقي فرحااااااانه اوي كده .. تقومي تقرري تفرضي رسوم دولية على مرور البيانات من والى الكويت

أكييييييد خالتك مش عادت هتزور المدونة اللي بتقلب الناس دي .. دا الحكومة معذورة بقى اللي مفيش بينها وبين الشعب أي قرابه .. معذورة لما تشوف حد بيعمل مع خالته كده
هههههههههههههههه

بس حقيقي انا مقدر احساسك بالفرحة لما عرفتي ان حد يهمك زي خالتك تعرف مدونتك ولوحدها كمان .. اكيد ليها وقع خاص عندك .. ومش كده وبس

دا كمان هيكون دافع ومحفز ليكي على التميز أكثر واكثر باعتبار انك عارفه ان فيه ناس تهميهم ويهموكي ومنتظرين الموضوعات الجديدة عندك

دمتي في حفظ الله

قلم رصاص يقول...

انتي حضرتك ليه عاملة اشراف على التعليق ؟!

انا عارف انك حره ودي حرية شخصية

بس اسمحيلي انقل لك احساسي وانا داخل مدونتك
حاسس اني داخل مدونة المخابرات الامريكية او الروسية مثلا هههههههههههه

ظلااااااااام داااااااامس حيث اللون الأسود يخيم على المكان (لون المدونة )

يجب ابراز بطاقة الهوية ومراجعة كل كبيرة وصغيرة قبل الدخول من البوابة ( الاشراف على التعليقات)

ولسه من شوية ناوية تفرضي رسوم دولية على المرور

ربنا يستر

اما اهرب بقلمي
هههههههههههههه

Unknown يقول...

ربنا معاكي بكرة ان شاء الله
و تحلي كويس كده
و اشوفك محامية قد الدنيا !

ادم المصرى يقول...

كلام جميل جدا بجد والف مبروك يا ستى وصلتى للعلاميه ولبلاد العرب اهو كويت وبتاع كمان يومين هتروحى الغرب كمان الف مبورك على الشهره

لاسع افندى يقول...

الحلم بيفضل جوانا
بيعيش بالاراده
بيكبر بالامل
بيقوى بالاجتهاد والعمل


تحياتى

واحدة مجنونة يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
تصدقي بقالي كتير ما فرحتش و بقالي كتير زعلانة
بس البوست بتاعك خلى عندي شوية امل صغيرين
تسلم ايدك على البوست الجميل
تقبلي تحياتي و مروري الاول عندك

ساره يقول...

منــــــــــــــــــــار
الله يوفقك يارب في امتحانك
وظروفك ياقلبي ان شاء الله تتحسن
توكلي على الله ... وربي مايتخلي عن عباده
خاطرتك رقيقه وانا متأكده ان خالتك فخوه بيك
واحلى حاجه ان الواحد يكون في داخله حلم
لانه الحافز للستمرار

حضن كبير لكي :)

الشاعر الحزين يقول...

أكيد طبعا مش أول تعليق

يعنى هيبقى مرتين ورا بعض أول تعليق ؟؟
دا أنا كده أبقى أنانى

صباح الفل

الشاعر الحزين يقول...

**مادام قلبي على الدنيا ماهوش ملهوف


أنا هاقدر أحقق كل أحلامي,,,,ومن غير خوف


أنا بصراحه بفكر أقفل مدونتى أجى أستمتع بس بقرائتى لكلماتك

بجد والله فى منتهى الجمال والروعه

وعلى فكره وكلام فى سرك

أنا قليل قوى لما بيعجبنى حاجه قوى كده

بجد دى أكتر من عجبتنى

فيها تمسك بالدنيا والأخره مع بعض

بجد والله مش لاقى ليها تعليق يليق

لكن بجد فى منتهى الجمال

وتسلم ايدك

Bola 7elmi يقول...

بسم الله ...
اول مرور :) وانشالله مش الاخير

ولو كل البحور ضدي

هيقدر مركــــبي يعدي

لأضيق نهر......هيهدَي


**ولو عادنتني دنيايا.....

وزادت حزني جوايـــــا

هيفضل حلمي جوايــــا

////

حلو كلامك اووووي

/////



:| منار

هو انتي ليه مواربه الشباك ؟؟!!
اوعي يابت تكوني بتبصي على بن الجيران وبتغني لنانسي
P:
افتحي الشباك دا الدنيا حر مووووت
.....




مبسوطه انو وصلت مدونتك :)
سلامي ليكي :)

غير معرف يقول...

انا اول مره ادخل البلوجر بتاعك بس عجبنى اوى واخر بوست دا رااااااااائع

ربنا يديم بينا التواصل

حنين

romansy يقول...

يا سلام على الكلام الجميل دا ايوه كده محتاجين امل وتفاؤل

kimo يقول...

في نبره امان وتفأول جميله جدا
معروضه بتسلسل رائع يجبرك انك
تكمل تكمل الموضوع
تحياتي
تقبلي مروري

أحمد الصعيدي يقول...

الحلم شجرة لاتنمو إلا من قلب يرضي بقضاء الله

لك تحياتي

Arsenal Way يقول...

بسم الله

أختي منار كعادتك متألقه
كلمات رائعه منسقه مليئه بالتفاؤل
جزاك الله خير وبارك في عمرك
تقبلي مروري

micheal يقول...

ولو أني محبط ومووودي حزين بس بجد البوست هايل هايل فعلا
تحياتي

حلم بيعافر يقول...

كويس والله
مدونتك بقت دولية اهيه
ربنا يوعدنا ياستى
وبعدين امتحان الباطنة ده عادى ممكن اديكى الكرت بتاعى وتخرجى بامتياز علطول من غير امتحان اصلا
هههههههههه
ان كنتوا انتوا وصلتوا الكويت فاحنا واصلين برضه
---------------------------------------------

وبذره وردتي هتكبر,,,,ومن غير شوك.

لما الوردة هتكبر من غير شوك مش هيبقالها طعم

سلام

Lyssandra يقول...

أهلاً منار
:)

أول زيارة ليا هنا
عجبتني كلماتك

ودي تحديداً عجبتني أوي :

مادام قلبي على الدنيا ماهوش ملهوف
أنا هاقدر أحقق كل أحلامي,,,,ومن غير خوف

==

تحياتي
ودمتِ بخير

Lyssa

شريكة في المطعم يقول...

منــــــــار

ايه الاخبار؟ وعملتي ايه في الامتحان؟
ومبروك وصول المدونة للكويت
وبجد كلامك جميل جدا..ومن اكتر البوستات الي عجبتني والله...حلوة اوي روح التفاؤل دي
وفي انتظار جديدك

منــار فايد يقول...

كاتب مصري
انا اللي متشكره اكتر على الكلام الرائع
ومبسوطه جدا كمان
ويارب علطول يارب تزورني واكتب حاجه تعجبك

منــار فايد يقول...

رؤيه
حاضر ان شاء الله التاج لازم هاجاوب عليه
بس اعذريني انا الامتحانات شغلاني جدا جدا والله
بس مش هاتاخر عليكي
وحشااااااااااني

منــار فايد يقول...

جحا المصري
هي مش حاله نكد ولا حاجه
عادي يعني
نورت المدونه

منــار فايد يقول...

ابو العريف
شكرا ليك كتير
وفعلا فيه شبه من حيث المضمون
بس بتاعتك احلى بكتير

منــار فايد يقول...

ديالا
شكرا كتير ليكي

منــار فايد يقول...

رامي واصل
يارب ان شاء الله
متشكره اوي على المرور الدائم

منــار فايد يقول...

قلم رصاص
كلامك بجد فرحني جدا
ومافيش كللام بعد كدا
بس انت اديت البوست اكتر من حقه
هو حلو اوي للدرجه دي؟؟

يارب بجد يكرمك علطول وشكرا جدا

منــار فايد يقول...

قلم رصاص
عارف انا حاطه اشراف على التعليقات لان ده عاجبني جدا
ليه اسمح لنفسي لو حد كتب تعليق او قال الفاظ مش كويسه اني اضايق؟؟؟
وبعدين بقى اللون بني مش اسود

منــار فايد يقول...

المعلم محمد صاحب المطعم
يارب علطول
الامتحان عدى الحمد الله
وهابقى محاميه قد الدنيا؟؟؟؟

منــار فايد يقول...

ادم المصري
الف مبروك
شكرا جدا

منــار فايد يقول...

لاسع افندي
مرور دائم لا اتمنى الانقطاع

منــار فايد يقول...

واحده مجنونه
بجد انتي فرحتيني اكتر
ويارب خير اللي مزعلك
بس لو كانت حاجه ماتستاهلشي
فبلاش تزعلي نفسك عليها
ونورتي المدونه

منــار فايد يقول...

ساره
يااجمل ساره واحلى ساره عرفتها
شكرا كتير ليكي
انا ضفتك على الميل عندي ومستنياكي تكلميني

منــار فايد يقول...

الشاعر الحزين
تمام اوي كلامك ياعلاء
ممكن تقفل مدونتك وتيجي اقفل انا مدونتي وتلاقي نفسك في الشارع بعدها
انت اللي بجد كلامك احلى
وشكرا على المرور الرائع المتميز

منــار فايد يقول...

bola helmy
اول حاجه اول زياره مش هتبقى الاخيره
انا بحلق على الضيوف اللي يزوروني علطول
بعدين انا مواربه الشباك عشان مايجيبشي حر
انا اللي مبسوطه جدا بزيارتك اكتر

منــار فايد يقول...

haneen
منوراني طبعا
وان شاء الله ازور المدونه بتاعتك

منــار فايد يقول...

romancy
شكرا يااحمد جدا

منــار فايد يقول...

kemo
اول زياره متهيالي
يارب تكون عجبتك المدونه

منــار فايد يقول...

شجر الليمون
معاكي حق جدا
يارب علطول

منــار فايد يقول...

مصطفى ابو زيد
الف مبروك على التجرخ ياباشمهندس
الحمد الله
وربنا يبارك فيك

منــار فايد يقول...

mecheal
محبط ليه بس
سيبها على الله وتوكل عليه

منــار فايد يقول...

حلم بيعافر
انا موافقه جدا تديني الكرت بتاعتك
بس كرت ايه ده؟؟؟
اللي هاجيب بيه امتياز

منــار فايد يقول...

lysandra
تمام اول زياره
وان شاء الله مش الاخيره
انا اللي بيدخل عندي مش بيطلع من عندي

منــار فايد يقول...

شريكه في المطعم
الحمد الله الامتحان عدى مع انه ماكانشي كويس والله
البوست جميل اوي انه عجبك

أحمد الصعيدي يقول...

السلام عليكم

مادمت من متابعي المدونة لم لا تسجلي تعليقاتك فيها
يا صغيرتي؟ .. عفا الله عما سلف ومن الان أنت من أصدقاء المدونة

وشكرا لتعليقك ومرورك لمرات عديدة

سمسم/سما يقول...

السلام عليكم
حلوة قوي وامل جميل والله
لحظات جميلة بتمر ونقول حلم حيفضل جوايا
يا رب يفضل دايما ويتحقق
تحياتي